Aspan

Jo jag vet att det är illa, här sitter jag och bloggar mitt under VM-finalen. Befinner mig dock i Ronneby och tar därav liksom för givet att det kommer att höras om det händer något spännande (genom ett vrål från min far). Har dessutom en enorm huvudvärk för tillfället, en biverkning från dagen. Svar nej, alkohol har inte varit inblandat men däremot en värme som varit stekande het (ja jag vet att det är förbjudet att klaga på värmen efter den hårda vintern men huvudvärken gör helt enkelt att jag inte kan stå emot).

I övrigt har det varit en helt underbar heldag ute på Aspan. Ja hela helgen har faktiskt varit helt kanon och gett mig nya krafter inför den stundande jobbveckan.  Nu väntas en mycket hård arbetsvecka, då vi endast är ett fåtal personer kvar på kontoret nu (det vill säga inga att fråga). Förhoppningsvis står fabriken kvar och inte befinner sig i krisläge när ekonomigänget kommer åter i augusti. De kanske borde lägga in en ny felkod för stopp av maskinerna nu under sommaren; "Camillas fel". Hm. På Tarkett har de ett system som innebär att förslag som leder fram till förändringar är värda en trisslott. Kanske vore värt ett försök.

Känslorna är ett enda virrvarr nuförtiden, ena stunden undrar jag om livet kan bli så mycket bättre än så här och i nästa stund är rastlösheten så enorm att jag inte förstår hur man kan leva på det här viset. Jag är fortfarande uppe i varv och har ännu inte lärt mig konsten att varva ner. Förmodligen ihållande biverkningar sedan den hektiska hösten 2009 samt vintern/våren 2010. Längtan efter att känna mig "normal" igen är stark.

Aspan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback