Ensam och busig

Ikväll är det ensam hemmakväll som gäller. Kombon har begett sig iväg på fylleäventyr. Och alla vet ju att när katten är borta dansar råttorna på bordet.. Eller ja, jag diskar, plockar, tvättar och lagar mat. Mer spännande än så kan det väl knappst bli? Fast det är klart, det är MIN musik som viner på högsta volym genom lägenheten. Det kan väl ändå räknas som lite busigt. Lyssnar för tillfället på Green Day, några som jag egentligen inte har lyssnat på ordentligt sedan "jag var ung" (det är sådana uttryck man kan använda när man uppnått denna högaktningsvärda åldern på 22 år), det vill säga på gymnasiet.

I övrigt är det mest uppsatsande som gäller för tillfället. Det är C-uppsats vi andas, tänker, drömmer och lever. Tror att Marcus börjat tröttna på de två fnittrande grupptjejerna, men vi skulle ju "inte ta det personligt". Jag börjar också tröttna på arbetet. Ska bli så skönt att få det klart, att få det inlämnat och förhoppningsvis godkänt. Att det redan är mitten av maj känns som en gåta. Vart tog vintern väg? När började våren? När blev träden helt plötsligt så gröna? Och hur kan sommaren helt plötsligt vara så nära? Det märks att vi spenderar större delen av våra vakna veckotimmar instängd i en datasal i bibliotekets källare - vi missar allt det underbara som hör våren till.

Men till helgen ska det bli annorlunda - då är det allkår som gäller! Fredagsfestivalen och Allkårsfestivalen med grillning, dricka, overaller, härliga människor och musik i det soliga gröna (förhoppningsvis soliga). Jag har längtat, jag har sett fram emot det här och det kommer förhoppningsvis att bli till det bästa på länge. Ska för säkerhets skull be en bön till vädergudarna ikväll.

Lite bilder från föregående års Allkår - minns och le!




Ett litet meddelande till Marcus och Johanna - märk väl den snygga och mycket raka högerkanten på texten! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tröttna och tröttna. Jag är imponerad av att ni inte tröttnat på mig än...

Tycker fortfarande att texten skall vara vänsterjusterad :)

2009-05-18 @ 20:36:56
Postat av: Marcus

Tröttna och tröttna. Jag är imponerad av att ni inte tröttnat på mig än...

Tycker fortfarande att texten skall vara vänsterjusterad :)

2009-05-18 @ 20:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback