Svärmödrarnas påverkan

Spenderat min busiga och mysiga ensam-hemma-kväll med att titta på ett tv-program vid namn "Momma's boy". Fruktansvärt program där mammorna skulle vara närvarande för att välja ut deras framtida svärdöttrar. Kravlistorna hos vissa av mammorna var enorma. Som om inte svärmödrar är skrämmande nog som de är. Visserligen kanske jag kan medge att tjejerna som medverkade inte kanske tillhörde världens elit vad det gäller IQ-nivå. Men vem vill egentligen ha en pojkvän som skall hålla sin mamma i handen när han skall träffa sin livs kärlek? Hela paketet känns patetiskt, sjukt och... ja, det är väl därför jag gillar det helt enkelt! Lär nog sitta som fastklistrad framför tv:n även nästa måndag. Undrar vem det är som är den patetiska då..?

På tal om patetiskt, eller ja brist på mognad i alla fall. Hade en sms-konversation med min lillebror idag:
- Vilket datum är det nu igen du tar studenten? Och när var det balen var nu igen, den nionde?
- No Idea!

Är det konstigt att man blir orolig för hur han skall klara sig där ute i världen på egen hand så småningom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback