Picknicka i solen

Det känns i kroppen idag vill jag lova. Känner mig som en klen kärring som gnäller så fort hon behöver resa sig från stolen, böja sig ner för att plocka upp något från golvet eller måste sträcka på sig för att nå något högt uppe på hyllan. Johanna har inte alls lika mycket träningsvärk som jag. Antingen är jag extremt otränad eller så är jag fenomenal på att göra övningarna så de tar på exakt rätt sätt. Sorgligt nog tror jag att det är förstnämnda som stämmer.

Dagen har givetvis spenderats i bibblan tillsammans med Johanna, Marcus och C-uppsatsen. På eftermiddagen insåg vi dock att det inte är sunt att spendera för mycket tid framför datorn när solen står högt på himlen. Därav slutade vi tidigt och begav oss hemåt (vi hade faktiskt slutfört det vi hade tänkt för dagen, otroligt vad effektiv man kan bli när man längtar efter solsken). Väl hemma plockade jag och Johanna fram en picknick-korg, en filt och lite fika och begav oss ut i det gröna. Otroligt härligt att bara få njuta en liten stund i solen med muffins och saft i vinglas. Sedan att solen gick i moln efter en tre kvart behöver jag kanske inte ta upp här när när jag ger ett sken av att vara otroligt positiv.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback