Frukt gör dig fet!

Det nyaste inom hälsonyheter; Frukt gör dig fet! Så nu är det slut på fruktätandet. Lika bra det då frukt är oändligt dyrt numera. Strunta i C-vitaminerna, lite förkylning till följd av C-vitaminbrist har ingen dött av. Nej, nu är det vikten vi ska tänka på då bikinisäsongen närmar sig. Frukt är ju enligt forskarna rent skadligt. Hur kan Ikano uppmuntra sina anställda att äta frukt genom att ställa ut fruktkorgar i fikarummet - det är ju skandal. (Läs artikeln på http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5052459.ab)
 
Eller vad sjutton.. Ska nog bege mig ut i fikarummet och ta mig en clementin. Jag ska nog till och med äta den med gott samvete. Någon måtta får det vara på forskningen.

Kommentarer
Postat av: malin

jo men clementin verkade det ju som att man kunde äta. var det inte den som innehöll minst mängd fruktos?

Postat av: Camilla

Det är möjligt, det kollade jag inte. Men kan väl ta en näve vindruvor istället då för att vara extra busig! ;)

2009-05-03 @ 14:45:11
URL: http://camiiiilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback