En lyxdag i Camillas liv - Lantcafé och shoppingterapi

Blir en Camilla-kväll ikväll. Är nämligen ensam hemma då Johanna övergett mig för pojkvännen i Kristianstad. Det innebär Camilla-musik på hög volym samtidigt som jag skuttar omkring här och fixar med tvätt, disk och mat. Kommer förmodligen serveras någon form av wok ikväll innehållande allt möjligt som annars kommer bli dåligt efter helgen (eftersom inte heller jag kommer befinna mig på hemmaplan i helgen). Oj, det där lät högst osmakligt märkte jag nu. Vi får väl se vad det kan tänkas bli.

Idag har jag, Johanna och handikappade Malin (hon är gipsad) varit på Lantcafét i Öhr. Mycket mysigt ställe med gammaldags inredning som ligger en bit utanför Lammhult. Efter det blev det shopping i stan. Vet inte riktigt vad som hände men på vägen hem insåg jag helt plötsligt att jag hade en hel drös med kassar med mig. Var kom de ifrån? Hur kom det sig att jag helt plötsligt fick för mig att jag kunde shoppa en månad som denna, då plånboken är tunnare än någonsin? Jag är knäpp. Dock känns det bra på något vis. Efter allt slit med uppsatsen inbillar jag mig att jag var värd det här. Shoppingterapi är väl alltid bra. Får se hur tankarna går i slutet på månaden.

Nu ska jag skutta ut i köket och påbörja min kvällsmat - ett kokhop av allt möjligt!


 


Kommentarer
Postat av: jossse

duktig ni är gumman ;) pussss

2009-05-28 @ 19:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback