"Det är bara en som ser livrädd ut!"

- Ska alla gå in och ta prover?
- Nä, det är bara en som ser livrädd ut!


Svullen körtel bak i nacken sen i fredags. Ajaj. Till vårdcentralen. Ska ta sänka. Svimmar. Tvingas ta ytterligare tre sänkor. Två olika sköterskor försöker. Funkar inte. Ligger i en provstol i 45 minuter. Inser att det inte går att ta någon sänka. Blir skickad till sjukhuset i stan. Ringer Johanna för att meddela att jag inte kommer till bibblan. Bryter ihop totalt. Blir skjutsad till sjukhuset av Malin. Tar mig in där efter en viss tvekan då de faktiskt skall stänga. En sköterska försöker göra en sänka. Går inte. Blodkärlen på tok för tunna. Ytterligare en gör ett försök. Fungerar fortfarande inte. Sedan kom den femte och sista sköterskan och äntligen en lyckad sänka.

Alltså sammfattningsvis; Efter sammanlagt 7 stick i armen och en massa grävande under skinnet har jag klarat av en dag då jag har blivit behandlad av sammalagt en läkare och 5 sköterskor. Jag har svimmat en gång och gjort att sköterskorna börjat fundera på om de verkligen är vidare bra på sitt yrke. Just nu ser jag fullkomligt nedknarkad ut då ögonen är rödsprängda och glansiga samtidigt som armarna är alldeles sönderstuckna.

Jag fick i alla fall penicillin utskrivet - för något som varken jag eller läkaren visste vad det var. Det känns som en strimma ljus i denna hemska dag i alla fall. Hoppas dock på besked imorgon. Något bör väl den där sänkan visa efter allt detta besvär.

Tack så mycket Johanna och Malin - ni är de finaste vännerna man kan ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback