Älmhult-Karlskrona-Ronneby-helg

Åter i Växjö igen efter en Älmhult-Karlskrona-Ronneby-helg. Sista dagen på Ikano Bank i fredags. Fick många hejdå och lycka till samt en mycket fin blomma (Oroa er inte, blomman är i säkert (hrm?) förvar hos min mor i Ronneby). Många härliga människor på Ikano som man förmodligen aldrig mer kommer att få återse. Har i alla fall haft ett mycket roligt och lärorikt år på Ikano Bank som jag sent kommer att glömma. Resan bar sedan vidare mot Karlskrona och landade mitt i Karlskrona centrum halv tolv på löninghelgens fredag, då merparten av Karlskronas vakna invånare var onyktra. Med mig på bussen mot Nättraby hade jag alltså både packning och enorm blomma vilket resulterade i flera frågande blickar samt ett långt samtal med en påtagligt onykter bussresenär. Blev sedan en lugn lördag i Nättraby med lite glass i solskenet. Dagen till ära (mors dag) blev det besök hos familjen i Ronneby, grillning och svenska jordgubbar i solskenet på altanen. Mums! Tog även en tripp till Backaryd för att hälsa på mormor och morfar.

Säga vad man vill om mig - men jag är en jäkel på att vara effektiv om helgerna, för nog har jag hunnit med en hel del! 

Nästa - Slänga mig i soffan för att se Gossip girl! Stenhårt plugg väntas från och med morgondagen och fram till torsdag eftermiddag. Sedan är vi där, dit vi alla har längtat - vid examensbanketten och sommarlovet!



Ps. Ett stort grattis till Mamma på mors dag - bara för att du är världens bästa!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag jobbade ju inte den fredagen när du jobbade din sista dag. Så jag ger dig en kram här igenom och ett lycka till med alla äventyr i framtiden. Kommer att sakna våra inget-att-göra-helg-snack :) Ha det bra! Kram

2009-06-07 @ 16:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback