Ska man skratta eller gråta?

Tåget från Karlskrona mot Emmaboda och vidare mot Växjö. Borde väl inte vara några konstigheter, eller?

  1. Tåget mot Emmaboda inställt, ersatt med buss.
  2. Tågkonduktören på bussen: "Tåget mot Göteborg inväntar bussen i Emmaboda!"
  3.  Bussen rullar in på Emmaboda station, tåget går strax innan bussen stannat.
  4. ????
  5. Tågkonduktören: "Men den jävla idioten körde ju nu!!"
  6. ????
  7. Tågkonduktren: "Jag har pratat med trafikledningen, de är lika förvånade som jag. Man borde kasta han som körde framför sitt egna tåg!"
  8. Kaos! Ett 40-tal upprörda resenärer.
  9. Tågkonduktören: "Dessvärre måste vi invänta nästa tåg som går om 1 timme och 10 minuter".
  10. Ännu mer upprörda resenärer.
  11. Tågkonduktören: "Nu går vi allihop till Ica så får ni handla för 50 kronor var som jag får ta ur egen ficka så länge, så vi har något att dricka och äta medans vi väntar. Det är dessvärre det enda jag kan erbjuda i nuläget!".
  12. Glada resenärer inträngda på Emmabodas station med varsin gottepåse/läsk/glass i handen.
Mycket märkligt att tågkonduktören, efter att ha blivit föremål för masskritik (även om felet inte var hans), helt plötsligt blev snälla farbrorn. 50 kronor på Ica kan verkligen göra stor skillnad. För att inte tala om vad försenade tåg kan sammanföra en hel grupp människor. Människor som normalt aldrig talar med främlingar på tåg/bussar m.m. blir plötsligt väldigt intresserade av sina medresenärer "Skulle du till Göteborg? Jaha, själv skulle jag till Jönköping..". Så även om jag var väldigt trött och irriterad för att SJ än en gång har visat att de inte är kapabla att ha hand om tågtrafiken kunde jag inte annat än att le och skratta åt hela situationen. Tänk så lättlurade vi är allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback