Helgen i ett sammandrag

Åter i Växjö efter en Blekingehelg (samtliga av mina söndagsinlägg är i princip desamma nuförtiden!). Imorgon väntas en riktig jobbdag, det vill säga att från och med nu är det jag som utför arbetet på Växjö Kommuns avdelning. Damerna har gått på semester. Semester ja... vad är det? Ärligt talat är jag ganska nervös inför den kommande veckan. Hur ska jag klara mig igenom det här alldeles ensam?

Lika bra att inte tänka på det - vi går vidare! Helgen har varit bra. Landade i Karlskrona (på tok för sent på grund av SJ:s oförmåga att sköta tågens signalsystem) i fredagskväll. Vi spenderade fredagskvällen hos Linn med lite grillning, vin och "sanning eller konsekvens". Malin fick ett intressent sms av mig under kvällen - en konsekvens av konsekvensen eller hur man nu ska uttrycka det. Lördagen spenderade jag till större delen på hemmaplan i Ronneby. Jag och lillebror Simon hade myskväll med lördagsgodis, hyrfilm och kortspel i massor.

I övrigt känns det just nu ganska bra att vara hemma. Myser här hemma i min ensamhet med jordgubbar och tv. Kombon kommer hem på tisdag. Har lite abstinens efter tjejsnack så ska bli skoj! Längtan efter nästa helg har väl nästan redan tagit fart. Distans är ingen hit.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback