Födelsedagsmärke

Jag vill härmed kunngöra att mitt lilla pytte-födelsemärke (eller födelsedagsmärke som jag och Lovisa nu har döpt om det till) är helt ofarligt. I alla fall påstod doktorn på vårdcentralen det idag. Jag tackar gudarna för det och behåller gärna det lilla märket. Inte låter jag någon sätta kniven i mig i första taget - den saken är i alla fall klar. 150 kronor för fem minuter inne hos doktorn. De har ganska bra timpenning de där doktorerna, men något behöver de väl ha för att kunna betala tillbaka sina studielån (ekonomstudenten har talat). Å andra sidan var det lätt värt 150 kronor bara för att slippa höra mamma säga "Har du inte varit och kollat det där ÄN?!".

Ännu en jobbdag har nu passerat förbi. Bara en dag kvar (och eftersom det är fredag blir det förmodligen en kort dag - såklart!) och sedan är det helg - härligt! Träffade Lovisa efter jobbet och åt lite thai-mat med henne. Avslutade givetvis kvällen med en glass - traditioner ska man hålla på även om man är så pass mätt att man rullar fram redan innan någon glass har förtärats. Ett tips till er som tänkt äta thaimat på en uteservering - se upp för flygande soja-påsar då de kan orsaka en hel del fläckar på kläderna. Tro mig. Med andra ord tvättar jag ikväll - igen!

Imorgon bär det av söderut mot Blekinge - igen! Veckorna blir bara mer och mer lika varandra. Jobb/plugg i veckorna och Blekingebesök på helgerna. Något avvikande på ingång? Ska väl inte klaga. Känner bara ett enormt sug efter att åka lååååångt bort och uppleva något som inte hör vardagen till.




Knäppa kusiner - yeah right!


Kommentarer
Postat av: malin

va skönt att det var helt ofarligt... på måndag kommer jag till växjö så då kanjah fixa lite underhållning i din vardag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback