Drömmar.

Veckans första dag lider mot sitt slut. En ny vecka har tagit fart och Jan som tidigare har haft semester har nu återvänt till arbetet på ekonomikontoret. Det är inte lätt at vara ensam med en 23-årig tjej till sommarvikarie. "Jag gillar Ulf Lundell. Jasså det gör din pappa med? Vi kanske är i samma ålder ungefär då? Nähä, jag är ett par år äldre än honom ja. Vilket år är du född? Fy vad gammal jag känner mig!". Åldersnojjan tycks drabba både honom och Eddie när vi under fikarasten satt och diskuterade musik och de insåg att de allra flesta artister de lyssnar på var låååångt före min tid.

Ikväll har jag och Malin varit och tittat på tapeter till Malins nya lägenhet. Är inte alls sugen på att flytta. Vem vill ha en totalrenoverad bostadsrätt där det är man själv som har valt ut inredningen? Tänk att själv få bestämma vilka tapeter som ska pryda väggarna, hur köket respektive badrummet ska utformas. Tänk att inte ha en hel lägenhet bestående av Ikea-möbler. I nuläget får jag nog dock nöja mig med att bo i Växjöhems hyresrätt där vi (och då har vi ändå haft tur) fått välja tapeter från den allra lägsta prisklassen (insåg vi i tapetaffären idag). Drömmar. Funderingar. Tankar. Om man siktar mot stjärnorna kanske man kan hamna i närmsta grantopp i alla fall?  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback