En helt vanlig kväll med "Skidgänget"

Enligt överrenskommelse med kombon behöver jag inte vara vaken så här dags idag (för en gångs skull!). Faktum är att jag har sovmorgon ända till 8,45 idag, det är lyx (även om det är lördag.)! Ändå gick jag upp vid åtta och för första gången på mycket länge känner jag mig ganska utvilad. Kan dock vara så att det endast är en falsk känsla och att tröttheten kommer att uppkomma senare under dagen (har en stark känsla av det). Dagen skall spenderas med att slutföra vårt slutcase. Ingen aning om hur lång tid det kommer att ta, men slutföras ska det! Lagom kul en dag som denna, en lördag som dessutom visar sig vara alla hjärtans dag. 

Gårdagskvällen var nog bland det bästa på länge. Skidgänget anlände. Vi intog thaimat (i enorma mängder kändes det som) och vin, tittade på "Plötsligt i vinslöv", pratade enormt mycket tjejsnack blandat med fnitter och hysteriska skrattanfall. Mycket trevligt. Malin begick sig hemåt i hyffsad tid då hennes käraste kom och hämtade henne. Vi andra fick för oss att en kväll på Stallarna vore nog trevligt. Strunt samma att vi är klädda för en myskväll - här är det party som gäller! Vinglande (klädda i vandrarkängor, mössor, skidjacka och en av oss med ryggsäck på ryggen) begav vi oss mot Campus för att besöka en polislägenhet, då det ryktades att denne hade tv-spel som guitar hero. Perfekt förfest! På vägen gjordes hjärtan i snön (det närmade ju faktiskt sig alla hjärtans dag), traktorspår och snöänglar (vilket är lika med att vi blev dyblöta, men en kväll med skidgänget innebär givetvis att snöänglar skall göras!). Någon utgång blev det aldrig. Istället  fastnade de fyra blöta tjejerna för en kväll med tv-spelet, något som vi normalt icke-spelande människor insåg var väldigt roligt. Johanna var kung på guitar hero (hon hade ju övat sedan innan). Jag var klart sämst (hade aldrig rört något sådant innan). Dock vann jag Emelies och mitt slagsmål (på tv-spelet såklart!), så jag är ganska nöjd ändå. Emelie verkade också vara nöjd med sitt nederlag "Mamma skulle vara stolt över mig. Jag ska ringa henne imorgon säga att vi har varit i slagsmål och att jag förlorade!". Tack för en helt underbar tjejkväll!

För av avsluta detta inlägg vill jag visa upp ett härligt klipp från "Plötsligt i Vinslöv". Det här är vad jag kallar vänskap. Det är sådana man ska ta tillvara på en dag som denna  (för er, liksom jag, som inte är riktigt vakna ännu syftar jag på alla hjärtans dag). Ta hand om era nära och kära!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback