Utgång-mitt-i-veckan-kväll

Blev en stressig kväll igår. Min och Johannas tidsplan höll inte riktigt (speciellt inte efter det att vi missat bussen hem från City gross) och vi anlände till förfesten hemma hos Malin först kvart över nio. Några cider, låtar från 90-talet och lite skratt och sedan hamnade vi på Sivans. Jag var på tok för nykter och lade helt plötsligt märke till allt folk runt omkring oss på dansgolvet. Det fanns två olika gäng - de som faktiskt kunde dansa och de som trodde att de kunde dansa för att de druckit på tok för mycket. Det hela resulterade i att jag kände mig otroligt missanpassad då jag varken kan dansa eller var tillräckligt för onykter för att tro att jag kunde det. Blev dock en ganska trevlig kväll ändå, trots min väldigt stela dans och ett antal hostattacker från min sida. Jag, Johanna och Malin vandrade mot Statoil strax innan Sivans stängde för kvällen. Malin ville ha mat och Johanna ville ha coca-cola. Själv ville jag bara ha knäckebröd och keso, men färdigbredda sådana fanns tydligen inte att köpa. Inköpet på Statoil blev slutligen, efter en del dividerande, Tom & Jerry-kex och Coca-cola för min och Johannas del och chips, dipp och gräddfil för Malins del. Konstigt värre.

I övrigt har jag och Johanna inlett "operation Spara". Vår inflyttningsfest blir dyr,  på tok för dyr och de nyinkomna pengarna har verkligen strömmat ut. Framöver skall här bli ordning. Inget slösande utan endast det nödvändigaste skall inhandlas. Veckohandling och minimerande av Ica-köp finns med bland de nya förhållningsreglerna.
 
Snart skall jag bege mig iväg på föreläsning. Lite trött och inte alls sugen på att sitta där i tre hela timmar. Blir knappast mer inspirerad av att läsa kurslitteraturen när jag får sms om Egyptens hav och hotellets fyra pooler. Hm.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback