Kursstart o sedan full fart mot helgen...

Den efterlängtade lediga dagen har passerat. Dock utan särskilt många inslag av ledighet. Dagen har spenderats i mitt rum tillsammans med ett antal penslar, ett antal målarburkar samt Johanna. Resultatet kanske inte blev strålande men det syns inte i det dunkel som just nu belägrar mitt rum.

Imorgon väntas ny start, ny kurs och nya möjligheter (eller nåt). Vi börjar med sovmorgon, en rejäl sådan dessutom - ända fram till 15.00. Det är vad jag kallar för en bra start! De nya kursböckerna ligger staplade bredvid mig. "Företagsekonomiska forskningsmetoder" och "Fallstudier: design och genomförande" är de böcker jag ska ha näsan i de nästkommande fem veckorna. Kan knappt vänta. Eller jo, det kan jag. Förhoppningvis till efter helgen, då jag imorgonkväll tänkt rymma till annan ort och stanna där för helgen för att hälsa på en viss filur. Ska även försöka hinna med en hemvisit i Ronneby (även om det bara bli över dagen), då jag inte varit hemma sedan nyårsafton.   

Det var allt för mig. Nu ska jag sova. Vet egentligen inte hur bra det är att sova i ett nymålat rum. Att jag inte längre känner målarfärgsdoften är nog inget bra tecken vid närmare eftertanke. Hm.



Mottog ett Thailand-kort idag från min äldsta vän Brattan. Vill åter igen påpeka att jag absolut inte är avundsjuk på något vis. Nej, jag störttrivs här i Växjö. 14 grader kallt och isgata - kan det bli bättre?! Hrm.


Kommentarer
Postat av: Den extremt balla filuren

*En Extremt ball viss filur skare stå jue!

2009-02-19 @ 08:22:16
Postat av: Emelie

Ska man alltså köpa bägge böckerna? det låter dyrt, dessutom har jag har gått och vant mig vid att inte läsa böckerna på gamla dar. Kanske är det dock dags att ta sig i kragen, bita i det sura äpplet och inte göra en höna av en fjäder...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback