Kraxande skönsång.

Att vakna upp här hemma i Ronneby innebär en frukost där det finns hundra olika sorters bröd att välja mellan, en mängd olika pålägg, ett antal olika juicer och inte nog med det, utan det bästa av allt är att det finns en morgontidning! Disk? Givetvis har huset en fullt fungerande diskmaskin. Det är lyx! Är hemma själv just nu. Småbröderna har begett sig till skolan (lagom glada då det är första dagen efter lovet) och mor och far jobbar. Själv ska jag ta tag i pluggandet. Eller kanske åka ner en sväng till stan? Hm, får se vilket som känns mest lockande (inte så svårt att räkna ut kanske).

Min röst är inte hundra. (Kan man vara allergisk mot en annan person, så man får en allergichock i form av halsfel så fort man träffar denne? Det är i alla fall min teori i nuläget.) Är väldigt hes och då och då försvinner rösten helt och hållet. Inte bra. Sjunga går inte att göra överhuvudtaget. Tro mig, jag försökte igår. Lätt hänt att man börja tralla när man kör bil och Lars Winnerbäcks toner viner ut ur högtalarna. Helt plötsligt tror man att man faktiskt kan sjunga, tills man hör hur det som skulle föreställa skönsång mer låter som något slags krax. Får bli en tyst dag. Hjälp, hur ska detta lyckas?!

Vill även poängtera att vår beiga "Svensson-bil" går mycket bra att köra. Den är hel, det vill säga några märkliga bucklor uppkom inte under gårdagen. Det rullade på bra, trots det märkliga kraxet som uppstod inne i bilen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaa, jag antar att det inte blev ngn fickparkering med bilen då, i och med att den var hel när du kom hem med den :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback