Gammal och trist?

Hemma i Ronneby och vädret är (hör och häpna) UNDERBART! Solen skiner, när gjorde den det i Växjö senast? I övrigt är allt som det ska vara. Mamma springer omkring och stökar med det mesta, Mathias och Simon slåss lite på skoj samtidigt som man gång på gång får höra från Simon "Är du klar snart Camilla? Får jag sitta där snart eller?!".

Tänkte lägga mig tidigt igårkväll (med tanke på den bristande sömnen kvällen därpå) men så blev det dock inte. Som den goda storasystern jag är hämtade jag Lillebror Mathias mitt i natten (nästan i alla fall) hos en kompis. Körde förbi Deevas och kom på mig själv med att tänka "Herregud, vad gör folk ute så här dags?!". I nästa sekund inser jag att det faktiskt är fredagkväll. Fy vad jag har blivit gammal och tråkig på sistone!

Snart ska jag och Mor bege oss ut på en promenix ner mot stan för att hälsa på farmor och farfar. Kvällen kommer att spenderas på hemmaplan då jag ska vara barnvakt åt lillebror Simon. Eller ja, barnvakt och barnvakt.. Han är trots allt tio år gammal men nog inte tillräckligt vuxen för att vara hemma själv då mamma och pappa ska ut och roa sig hos vänner. Myskväll på hemmaplan blir det alltså (förhoppningsvis med melodifestivalen inräknad) - perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback