Rastlöshetens hem

Får panik, har ingenting att göra! Känner mig enormt rastlös och ändå är jag helt slut så orkar egentligen inte ta tag i något mer idag ändå. Ringde till mamma för någon minut sedan (något som jag gör ytterst sällan då det är alltid hon som ringer mig!) och tog inte många minuter innan hon påpekade att jag är alldels för trött för att jag ska orka prata med henne. "Du måste lugna ner dig och sluta upp att vara så rastlös, sätt dig framför tv:n eller nåt och gå och lägg dig tidigt ikväll!". Hm, konstigt att någon kan känna en så väl att de märker att man är trött per telefon trots att man gör allt för att dölja det. Å andra sidan är väl jag som en öppen bok då jag blir irriterad och stressad av att prata i telefon trots att jag inte har något annat att göra,"kan du komma till slutpoängen någon gång istället för att bara prata om allt annat?".

Jaha, så vad ska jag då göra denna kväll? Jag har städat, jag har bytt lakan, jag har gått runt växjösjön, jag har lagat mat och ätit, jag har bakat bröd, jag har rensat ut garderoben samt mina lådor och slängt en massa skit samt burit upp en del grejer till vinden. Vad ska jag nu ta mig till? Äh, får väl sätta mig framför tv:n ändå trots att jag verkligen inte har någon större lust med det. Åh, vill göra något men vad vet jag inte!


Det finns många frågor, frågor utan svar. Men ibland kanske det är bättre att inte veta, att förbli ovetande? Jag blir väl rädd annars antar jag, alltid denna jäkla rädsla för något som jag egentligen inte borde vara rädd för..
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback